Wednesday, October 28, 2015

Doaku


Assalamualaikum, 

Syukur Alhamdulillah ya Allah kerana masih mengurniakan umur yang panjang kepadaku. Alhamdulillah terima kasih di atas segala nikmat yang telah Engkau kurniakan kepada hambaMu ini. Terima kasih ya Allah kerana membenarkan aku menumpang di duniaMu ini. 

27 OKTOBER 1989

Kini, 27 OKTOBER 2015. Genap 26 tahun usiaku. Terima kasih ibu kerana melahirkan kakak ke dunia ini. Terima kasih ayah di atas segala pengorbanan buat kami anak-anakmu. Ya Allah peliharalah kedua ibu ayahku sebagaimana mereka mengasihani diri kami semenjak kami kecil sehingga dewasa. 

Ya Allah, 
Aku minta kepadamu agar Engkau kurniakan aku iman yang sempurna, akhlak yang terpuji, pekerti yang mulia, umur yang bermanfaat, rezeki yang halal, ilmu yang berguna serta kehidupan yang dirahmati di dunia dan di akhirat. 

Ya Allah, 
Semoga hari-hari esok merupakan hari-hari yang lebih indah dalam hidupku. Moga dipermudahkan segala urusanku ya Allah. Bantulah hambaMu ini dalam setiap pekerjaan hambaMu. Jadikan hambaMu ini sentiasa bersyukur dengan segala nikmat yang Engkau kurniakan serta tidak pernah lupa dan alpa di atas segalanya. Jauhkan aku daripada sebarang sifat mazmumah dan tanamkan lah sifat mahmudah serta nilai kasih sayang dalam diriku. 

Ya Allah, 
Bantulah aku dalam menulis dan menyiapkan kajian disertasi aku ya Allah agar aku dapat menghabiskan sarjana pada tahun hadapan. Itulah impian dan harapanku kini. Aku tahu ibu ayahku begitu mengharapkan aku dapat membantu mereka pada masa akan datang. Maka aku mohon dan minta kepadaMu ya Allah agar Engkau murahkanlah rezeki pekerjaan kepadaku di masa akan datang. Panjangkanlah usia kedua ibu ayahku agar aku pula berpeluang menjaga dan berbakti kepada mereka sehingga hari tua mereka. 

Ya Allah, 
Jadikanlah aku hambaMu yang merasa cukup dengan segala nikmat yang Engkau kurniakan. Maka untuk itu aku berupaya mendidik jiwaku bersyukur selalu. Ya Allah, Engkau berikanlah hidayah, petunjuk dan bimbingan kepada ahli keluargaku agar kami semua dapat menempuh jalan ke syurgaMu. Ya Allah lindungilah semua ahli keluargaku walau di mana mereka berada. Limpahkanlah rahmat dan kasih sayangMu kepada mereka agar mereka sentiasa dekat kepadaMu. 

Ya Allah, 
Aku memohon dan meminta kepadaMu agar Engkau kurniakanlah aku pasangan hidup yang sekufu, taat kepada perintah agamaMu, penyayang dan soleh. Kurniakanlah suami yang soleh dan jadikanlah diri aku wanita solehah milik dirinya. Berikanlah aku peluang untuk menjadi seorang ibu, melahirkan dan membanyakkan zuriat umat Muhammad S.A.W. Sungguh, aku ingin sekali merasai pengalaman itu dalam hidupku. 

Ya Allah, 
Ampunilah segala dosa-dosa hambaMu ini, dosa kedua ibu bapaku, ahli keluargaku, para pensyarah dan guruku, sahabatku serta sekalian umat Islam. Ya Allah, terimalah taubat hambaMu ini. Janganlah Engkau sesatkan aku setelah aku kembali kepada jalanMu. Matikanlah aku dalam penuh Iman. Berikanlah aku pengakhiran yang baik pada akhir hayatku. Akhirkan hayatku dengan kalimah La Ila Ha Illallah. Jauhkan aku daripada siksa api nerakaMu Ya Allah. Tutupkanlah aibku dan jauhkan aku daripada fitnah kehidupan dunia. Berikanlah peluang untuk aku menerima buku catatanku dengan tangan kananku bukan dengan tangan kiriku. Ya Allah, dekatkan hambaMu ini dengan junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W agar aku beroleh syafaatnya kelak di akhirat. Agar bertambah kasih, sayang dan cintaku kepada Muhammad S.A.W. Aar aku berusaha untuk mencontohi akhlak baginda S.A.W. 

Ya Allah
Sekali lagi terima kasih dan alhamdulillah di atas segalanya. Ampunilah hambaMu ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu hamba yang hina ini meminta dan memohon. Tiada Tuhan yang layak disembah melainkan hanya dirimu ya Allah Tuhan sekalian alam. Amin. Amin Ya Rabbal a'lamin. 


27 OKTOBER 2015, 26 TAHUN
14 Muharam 1437 H. 


Thank You For Reading My Entry.♥ it, Please Like.

0 orang sayang saya:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...