Monday, January 10, 2011

This Is Life

Alhamdulillah, cuti dah tamat. Baru hari ini aku berkesempatan nak menulis. Dah masuk minggu kedua kuliah sekarang. Sem ni agak mencabar sikit. Subjek ada tujuh semuanya. Apapun, yang penting ubah niat dan matlamat utuk dapatkan ilmu itu. Bukan imtihan semata-mata. Ilmu itu unutk diamalkan. Alhamdulillah, syukur aku panjatkan ke hadrat Illahi kerana memberikan aku natijah imtihan yang baik untuk madah al-madi. Ya Allah, apa yang aku harapkan, aku mampu untuk berkongsi ilmu yang aku perolehi dengan masyarakat sekeliling.

Aku berusaha untuk merubah diriku menjadi lebih baik daripada sebelum ini. Ya, berubah itu susah. Tapi tak salah kalau kita sentiasa berusaha ke arah yang lebih baik. Tanpa sedar, kalau difikirkan..terlampau banyak dosa.. yang kita lakukan..sama ada dosa hati, perbuatan, percakapan..Ya Allah, Kau ampunkanlah dosa hambaMu ini.

Semester kedua di USIM aku dah tukar kelas. Dulu kelas BAD 1 sekarang kelas BAD 2. Dah susun ikut nombor matrik. Bilik pun dah tukar.. ha..dah tinggal dalam kampus. Kolej Kediaman 1 USIM. Rindu juga dengan housemates rumah lama.. Aini, Asmak, Syida, Syafiqa, Nurul, Zu...and last but no least my dear, Fatimah. Apapun, perhubungan kita orang still rapat. Masih berhubung dan berjumpa lagi. Sekarang, dah ada kawan baru. Jumpa ana dengan ilah teman sebilik kat KK1. Apapun, bersyukur pada Allah.. dapat kenal ramai lagi kawan2..

Semalam.. ahad yang agak sibuk. Pagi2 kena pergi meeting ahli blok C.. Dalam diam....kena jadi bendahari pula. Apapun, pikul amanah itu sebaik mungkin. Lepas meeting, terus pergi usrah di Colassium DKP, USIM. Alhamdulillah, I knew more people.  I got ahli usrah Ain, Ya... da jamuan sikit.. alhamdulillah rezeki dapat makan..sambil-sambil dapat eratkan ukhuwwah dengan akhawat lain. Baru semalam juga jumpa Dhoti ( Mardhatillah). InsyaAllah, minggu ni start dah usrah jam 12.30 tengah hari sampai jam 2. Sekurang-kurang adalah pengisian ilmu.  =)

Lepas pergi usrah, terus pergi FEM. Ada aktiviti family anak Borneo (FAB). Makan lagi.. Hari ni 2 kali makan dalam talam.Untuk eratkan ukhuwwah sesama pelajar Tanah Borneo. Semalam yang agak penat.. tapi menyeronokkan. Ya Allah, permudahkan urusan hamba-Mu dalam menempuh hari-hari yang akan datang. Em..dah nk kelas ni.. Tamat sampai di sini sahaja untuk hari ini. Ayah ibu, kakak rindu. InsyaAllah..doakan yang terbaik buat kakak.

Thank You For Reading My Entry.♥ it, Please Like.

0 orang sayang saya:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...