Wednesday, December 22, 2010

Kisah Di Sebalik Perjuangan Al-Fatih

video

Muhammad Al-Fatih yang berjaya menawan Kota Constantinople ketika berusia 21 tahun. Semangat juang Al-Fatih amat dikagumi kerana beliau "sebaik-baik raja yang memimpin sebaik-baik tentera".

Berdasarkan apa yang saya coretkan di atas ini, saya amat mengkagumi Muhammad Al-Fatih. Maka saya tampilkan paparan video ini sebagai satu usaha untuk membakar semangat dalam diri saya. Satu sebabnya kerana apa ? Saya gemar dengan kisah-kisah sejarah Islam. Bagi saya semangat juang Nabi S.A.W dasn para sahabat mempertahankan Islam tiada tolok bandingannya. Kadang-kadang saya terfikir apakah saya mampu untuk mempertahankan agama Islam ini pada suatu hari nanti seandainya saya di tempat dan keadaan yang sama pernah dilalui oleh para sahabat.



Thank You For Reading My Entry.♥ it, Please Like.

0 orang sayang saya:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...